Ja tenim les TIC, i ara què? Una mera
introducció a les aules d’aquestes, per sí sola, no ha d’aconseguir uns
resultats diametralment oposats als actuals. No només cal introduir les TIC a l’aula,
sinó que cal fer-ho amb fonament, amb una finalitat, i amb un canvi de
metodologia.
Aquestes tecnologies tenen com a finalitat fer
la nostra vida més senzilla, posar a l’abast de tothom coneixements inicialment
llunyans, trobar models i exemples per a qualsevol. Cal doncs aprofitar-se de
tot el que ens poden oferir per tal de ser més eficients i poder apropar-nos
als diferents modes d’aprenentatge de l’alumne: visual, auditiu i kinestèsic.
Amb la interacció dels alumnes amb diferents models l’actitud davant la matèria
serà molt més positiva, i en conseqüència l’aprenentatge més significatiu i
dinàmic
Si oblidem totes els avantatges reals que
presenten l’ús de les tecnologies, i la nostra innovació es basa en la
projecció del mateix temari però en diapositives, queda clar que el canvi és
pràcticament inexistent, i que el desaprofitament dels recursos creixerà
exponencialment si són incapaços d’adaptar-nos al nou model que es requereix.
És necessari doncs, no només la introducció d’aquesta
ferramenta al dia a dia de l’aula, sinó un canvi de metodologia que ens permeta
gaudir de tot el ventall de possibilitats.
“M’ho contaren i ho vaig oblidar, ho vaig veure i ho vaig entendre, ho vaig fer i ho vaig aprendre”
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada