dimarts, 19 de gener del 2016

Maquinari TIC


Ja tenim les TIC, i ara què? Una mera introducció a les aules d’aquestes, per sí sola, no ha d’aconseguir uns resultats diametralment oposats als actuals. No només cal introduir les TIC a l’aula, sinó que cal fer-ho amb fonament, amb una finalitat, i amb un canvi de metodologia. 

Aquestes tecnologies tenen com a finalitat fer la nostra vida més senzilla, posar a l’abast de tothom coneixements inicialment llunyans, trobar models i exemples per a qualsevol. Cal doncs aprofitar-se de tot el que ens poden oferir per tal de ser més eficients i poder apropar-nos als diferents modes d’aprenentatge de l’alumne: visual, auditiu i kinestèsic. Amb la interacció dels alumnes amb diferents models l’actitud davant la matèria serà molt més positiva, i en conseqüència l’aprenentatge més significatiu i dinàmic 

Si oblidem totes els avantatges reals que presenten l’ús de les tecnologies, i la nostra innovació es basa en la projecció del mateix temari però en diapositives, queda clar que el canvi és pràcticament inexistent, i que el desaprofitament dels recursos creixerà exponencialment si són incapaços d’adaptar-nos al nou model que es requereix.

És necessari doncs, no només la introducció d’aquesta ferramenta al dia a dia de l’aula, sinó un canvi de metodologia que ens permeta gaudir de tot el ventall de possibilitats.


“M’ho contaren i ho vaig oblidar, ho vaig veure i ho vaig entendre, ho vaig fer i ho vaig aprendre”

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada