diumenge, 24 de gener del 2016

Experiències TIC a l'aula





A una societat en constant evolució, cada cop és més determinant el saber com aplegar als alumnes, com fer atractius uns coneixements que poden trobar en quantitats desmesurades a Internet, com aconseguir deixar de banda el paper de mers transmissors d’informació i aprendre a motivar i transmetre la passió per saber-ne més, saber potenciar la curiositat.

Així doncs, els docents d’avui dia no només hem de ser competents als coneixements disciplinaris en la matèria estrictament impartida, sinó que em de tenir recursos de tota mena per a aplegar als resultats desitjats. És llavors necessari tenir un coneixement tecnològic, aquest que les noves generacions portem incorporat de sèrie , i un coneixement pedagògic que cal anar desenvolupant i actualitzant per no quedar-se obsolet, mai està complet. Per altra banda, el coneixement tecnològic-pedagògic per tal d’innovar a l’aula amb totes les ferramentes al nostre abast per compartir els nostres coneixements, és fonamental per a aconseguir un aprenentatge significatiu, i el que és més important, una actitud positiva davant la matèria i els reptes que en ella es proposen, és també un coneixement en constant desenvolupament i que espero, amb l’experiència i la pràctica, sigui més senzillament dominable.

No obstant tot açò, és obvi que si les circumstàncies materials del centre no van acord a les necessitats pedagògiques, totes els nostres esforços quedaran en un no res. És inviable aules diminutes amb quaranta alumnes on, no només no es pot aplegar a tots amb les explicacions, sinó que en el més estricte sentit de la paraula, no es pot aplegar, no es pot aplegar a les taules de tots. Les condicions a l’aula han de potenciar l’aprenentatge, ha de tenir els recursos pertinents com aules mòbils d’informàtica, suficient espai físic, i un nombre coherent d’alumnes per classe.

Per tots aquells que vos infon curiositat, es tracta d’un oscil·lador harmònic esmortit (donat el fregament amb l’aire) realitzat amb el camp magnètic creat per dos imants.

Perquè en això consisteix, en despertar la curiositat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada